Tym razem o trendach w opakowaniach!

Dzisiaj tyle zleceń, że nie masz czasu przeczytać wiadomości? Taką rzeczywistość znamy najlepiej. Telefony się urywają, terminy gonią, a klient zamawia produkty na wczoraj. Praca w sektorach kreatywnych nigdy nie należała do najspokojniejszych. Ale czy w dobie pandemii, kiedy cały świat wcisnął hamulec do podłogi a przedsiębiorcy różnych branż wstrzymali oddech w oczekiwaniu na kolejne decyzje rządu tego czasu jest więcej? Na pewno nie w świecie e-commerce. Tam świstak siedzi i zawija produkty w te przysłowiowe „sreberka”, w dzień i w nocy. Dla przewoźników szał przedświąteczny obecnie trwa przez cały rok. Sklepy on-line prześcigają się w zatrzymaniu klienta u siebie na dłużej, gwarantując mu morze doznań podczas całej przygody procesu zakupowego. Produkt nie jest już zapakowany w karton. Jest zapakowany w opowieść, którą zadowolony klient przekaże średnio 5 kolejnym osobom. Niezadowolony powie 12 znajomym, że jest rozczarowany. Zatem warto zadbać o najmniejsze detale, które będą wartością dodaną do zakupu. Takim małym-dużym detalem jest z pewnością opakowanie, które będziemy podziwiać, otwierać i ostatecznie utylizować (co również należy wziąć pod uwagę!)

Jakie są zatem aktualne trendy w opakowaniach?

Po pierwsze ekologia

https://www.kamenabizuteria.pl/blog/kamena/dbalosc-o-srodowisko

Świadomość ekologiczna wzrasta dynamicznie, ma to również odbicie w materiałach, z których produkowane są opakowania. W codziennym użyciu s a biodegradowalne foliopaki, kartony z recyklingu, opakowania z certyfikatem FSC a bioplastik z kukurydzy, grzybów, czy trzciny cukrowej nie jest aż tak odległym pomysłem.

Doypack

Ekologiczne wzmocnione woreczki strunowe mają już ugruntowaną pozycję na rynku, szczególnie jeśli chodzi o opakowania kawy, herbaty, czy przypraw. Doypack można zadrukować lub nadać mu charakter naklejką. Ogranicza nas tylko wyobraźnia.

https://thedieline.com/blog/2017/4/18/tiql?

A wyobraźnia, tak jak w przypadku tej realizacji, może czynić cuda! Brytyjska agencja Alphabet zaprojektowała te odważne, śmiałe opakowania dla nowej linii mieszanek przypraw marki TIQLD.
„Głównym punktem skupienia opakowania jest podział ilustracji, który koncentruje się na nieoczekiwanych połączeniach. Chcieliśmy wprowadzić pomysł, aby posiłki były bardziej odważne i pełne przygód. Struktura ilustracji łączy podstawowy składnik, który zestawia z nieoczekiwanym elementem tej mieszanki przypraw. Historie nie tylko reprezentują odważną osobowość marki, ale także odważne smaki, które marka tworzy. ”

Kreatywny zadruk


Projekt: Terence Kitching, Pace Design and Communication / Zdjęcie: gutwerbung.net

Globalizacja i duża konkurencja firm, które walczą o klienta nauczyły go, że warto oczekiwać więcej. Zatem na ux-owej drodze z całą pewnością wyróżni się unikalne i wyjątkowe opakowanie. Biały zadruk na szarym kartonie? Jak najbardziej w trendach. Zadruk na zewnątrz i wewnątrz? Szkoda będzie wyrzucić, może zostanie z nami na dłużej? Tłoczenia, złocenia, folie…hm, tu chyba mamy do czynienia z bardzo ekskluzywnym produktem. Zadrukiem evergreen są patterny i wzory geometryczne. Umiejętnie zastosowane zmienią kartonik w prawdziwe doświadczenie.

Opakowania jadalne

Wyobraź sobie, że pijesz pyszną kawę, a na końcu zjadasz kubek. Barista jednak nie patrzy na Ciebie z pogardą, tylko raczej z uznaniem dla Twojej ekologicznej świadomości. Powoli pojawiają się takie produkty na rynku, a dzięki osiągnięciom biotechnologii są one bezpieczne dla zdrowia.

Opakowanie transformujące

https://www.behance.net/gallery/974363/Sassafras-Baking-Kits

Opakowanie na odzież, które zamienia się w wieszak? A może paczka ciastek, którą można wykorzystać do innych celów. Polanie wodą pomoże wykiełkować roślinie? Ogranicza nas tylko wyobraźnia. Kreatywność i drugie wykorzystanie jest zawsze na czasie.

https://teletype.in/@joshua4u/cuRm7qBYY

Podsumowując, warto śledzić rynek opakowań i korzystać z doświadczenia praktyków, ponieważ w dzisiejszej rzeczywistości walka o względy klienta jest zacięta. Przy niezwykle podobnym produkcie, możemy wygrać unikalnym opakowaniem czy też projektowaniem w myśl filozofii zrównoważonego rozwoju. A my z naszej strony polecamy jeszcze zaproszenie na kawę swojego kuriera, który nigdy wcześniej nie miał tyle pracy. Bądźmy dla siebie mili i dbajmy o wspólne relacje.

Zainspirował Cię nasz artykuł?
Nie czekaj, projektuj!

Opakowania znajdziesz w naszej ofercie: https://printup.pl/pudelka/pudelka
Kubki (jeszcze niejadalne): https://printup.pl/kubki/kubki-papierowe
A dla detalistów szczególarzy – papiery pakowe: https://printup.pl/papiery-pakowe/papier-pakowy

Masz pomysł na wymarzone opakowanie, ale nikt nie chce go wyprodukować? Napisz do nas, w PrintUp nie boimy się niestandardowych realizacji: wyceny@printup.pl

Razem
101
Udostępnienia
Podobne Artykuły