Wyślij zlecenie do akceptacji klienta!

Z cyklu – funkcjonalności PrintUp, które warto znać!

Z pewnością nie raz miałeś/aś do czynienia z klientem, który lekceważąco i niezbyt skrupulatnie podchodził do prośby akceptacji plików. Na skutek czego reklamował je już po odebraniu gotowych materiałów. 

Opcja >wyślij do akceptacji< jest zabezpieczeniem przed takim wypadkami. W swej formule pomaga edukować klienta, uczyć go odpowiedzialności za decyzję, a Tobie egzekwować ją w sposób systemowy.

Naszą funkcjonalność >wyślij do akceptacji< możesz również zastosować w komunikacji wewnątrz Twojej firmy.

Delegujesz zlecanie swoim pracownikom, ale chcesz mieć pewność, że do druku idą właściwe projekty? A może sam, od czasu do czasu, zlecasz i potrzebujesz upewnić się, że wrzuciłeś do systemu poprawny technicznie plik i poprosić o potwierdzenie grafika? Tak w jedną, jak i w druga stronę >wyślij do akceptacji< idealnie się sprawdzi! 

Poniżej dowiesz się, jak z niej korzystać!

1. Masz już, według Twojego przekonania, gotowy plik do druku. Skonfiguruj zamówienie jak zwykle i przejdź do wgrywania plików.
2. Tuż nad przyciskiem >PRZEJDŹ DO KOSZYKA< znajdziesz opcję >Akceptacja plików do druku<.
3. Wybierz opcję >wyślij projekt do akceptacji< i podaj adres e-mail klienta, na który ma być wysłany plik preflight (czyli wersja z widocznymi bezpiecznymi marginesami i spadami).
4. Następnie >PRZEJDŹ DO KOSZYKA< i dokończ składanie zamówienia. 
5. Po dokonaniu płatności lub wybraniu opcji >ZA POBRANIEM< na wskazany adres e-mail zostanie wysłany plik z prośbą o akceptację. Dopiero jej zatwierdzenie umożliwi realizację zamówienia.
Zwróć uwagę na podany w mailu link, pod którym znajdują się pliki do akceptacji. Jest „no name”. Nie zdradza z jakiego systemu produkcyjnego korzystasz. Zatroszczyliśmy się o to, byś bez obaw mógł korzystać z tej funkcjonalności.
6. Pod wysłanym w e-mailu linkiem Twój klient znajdzie podgląd projektu i dwie opcje do wyboru, >ODRZUCAMZATWIERDZAM MATERIAŁY DO DRUKU<.
7. Może również powiększyć każdą ze stron, aby bliżej się jej przyjrzeć i nabrać pewności, że to właściwy plik.
8. W kolejnym kroku klient zatwierdza lub odrzuca projekt.
9. Po wybraniu opcji >ZATWIERDZAM MATERIAŁY DO DRUKU< produkt otrzymuje status ”oczekuje na przekazanie do produkcji”. Jeśli jednak klient odrzuci projekt, dotyczące go zlecenie otrzymuje status ”niezaakceptowane przez klienta” i oczekuje na wgranie nowych plików.

Dobrze jest mieć wszystko pod kontrolą. Dlatego bądź na bieżąco ze statusami zleceń. W tym celu w zamówieniu  wejdź w produkt (ten oczekujący na akceptację) i sprawdź jaki widnieje przy nim status.

Dzieje się tak bardzo rzadko, ale jednak może się zdarzyć, że e-mail z prośbą o akceptację trafia do spamu. Uprzedź klienta, by sprawdził również folder SPAM.


Zatem miłego korzystania!

Razem
0
Udostępnienia
Podobne Artykuły