Zrób to inaczej, czyli lepiej!

Ludzie od zawsze otaczali się rzeczami. Jednak rok 2021 pokazuje przedsiębiorcom, że warto inwestować w jakościowe gadżety firmowe, ponieważ ludzie doceniają je jak nigdy wcześniej. Oczywiście nadal na masową skalę produkowane są niedrogie długopisy, czy też obrandowane karteczki samoprzylepne, ale głód konsumencki żąda jakościowych bluz, koszulek, kubków czy czapeczek. Wzrost zapotrzebowania na powyższe produkty, szacuje się na 134% w ciągu ostatnich trzech lat.

Trend na jakościowe gadżety nie ogranicza się tylko do jednej branży. Właściwie widać taką potrzebę w każdym biznesie, począwszy od salonów piękności po kawiarnie i siłownie – klienci tych branż chętnie wrócą do domu z obrandowanym gadżetem, zaprojektowanym w przemyślany sposób.  Co więcej, trend ten zaczyna być widoczny wśród celebrytów i influencerów, którzy tworzą swoje marki, aby zbudować i zaangażować społeczność wokół siebie. Widać więc wyraźnie, że przekracza on ściany sklepów stacjonarnych, pchając się z rozmachem do przestrzeni cyfrowej.

Dlaczego gadżety zyskują na popularności?

Rozwojowi tego trendu z pewnością sprzyja lockdown. Aktywni ludzie, którzy spędzali większość wolnego czasu w kawiarniach, restauracjach czy też na siłowniach, zostali obecnie zmuszeni do pozostania w domach. Tęsknota za „normalnością” wzmacnia chęć posiadania chociażby namiastki tego, co kiedyś sprawiało nam przyjemność.

apothecary-87-sHzUSWRIyaE-unsplash

Czas pandemii sprawił, że doceniamy bardziej to, co kiedyś mieliśmy na co dzień, a obecnie jest poza naszym zasięgiem. Wzmocniła się też nasza solidarność we wspieraniu lokalnych biznesów. Większość z nas chce, aby czasy sprzed pandemii wróciły jak najszybciej, a wraz z nimi dostęp do naszych ulubionych miejsc. Dlatego też, dobrze zaprojektowany gadżet reklamowy ma znaczenie również symboliczne – jest jedynym połączeniem z brandem, który kochamy i możliwością uchronienia marki przed bankructwem.

Jakie właściwie są te trendy?

Najczęściej wybierane gadżety są pozbawione masowości. Lokalność, wyjątkowość i unikalność odgrywa najważniejszą rolę.  Pierwszym wyborem Klientów nie będzie z pewnością zwykła koszulka z wielkim logo. Dzisiaj, najczęściej wybieranymi opcjami są ubrania, czy produkty, wyglądające jak małe dzieła sztuki, które zaprojektowano tylko dla nas, na wyjątkową okazję. Samo logo stanowi wartość informacyjną, nie  jest treścią projektu.

Nikt z nas nie wie, jak długo jeszcze będziemy zmuszeni znosić „nową” pandemiczną rzeczywistość, która początkowo miała trwać tylko dwa tygodnie. Najważniejsze jest przetrwanie i dostosowanie się do nowych warunków. Trendy w marketingu są już mocno zauważalne, a dominują w nich solidarność, wzmacnianie zaangażowania w markę, nastawienie na ekologię, lokalność, skracanie łańcuchów dostaw przez zwrócenie się do lokalnych zasobów i optymistyczne patrzenie w przyszłość. Te kierunki możemy śmiało wykorzystywać przy projektowaniu unikalnych gadżetów, którymi Klienci będą się otaczali, by wspomóc lokalną przedsiębiorczość.

Poczułeś przypływ kreatywności? Zaprojektuj coś totalnie wyjątkowego:

Koszulki

Kubki papierowe

Leżaki reklamowe (HIT!)

Artykuł powstał na podstawie informacji zawartych na stronie: https://99designs.com/

Razem
76
Udostępnienia
Podobne Artykuły